КОНТРОЛЕН СПИСЪК ЗА ПРАВАТА НА КЛИЕНТИТЕ НА ДРУЖЕСТВОТО

Настоящият контролен списък е изготвен от „Топлофикация – Разград" АД въз основа на контролен списък, приет от Европейската Комисия, в изпълнение на чл. 38б, ал. 4 от Закона за енергетиката, във връзка с чл. 123, ал. 3, т.8 от Наредба за лицензиране на дейностите в енергетиката и съдържа практическа информация за правата на клиентите на дружеството.

1. Какви са правата ми като потребител на топлина енергия?

Всеки потребител на топлинна енергия има право:

-  Да получава информация за начислените количества топлинна енергия, за начина на нейното разпределение, както и за измерените количества топлинна енергия в абонатната станция; 

-  Да  получава информация за действащите цени и тарифи за топлинна енергия и за цените на предоставяните услуги; 

-  Да  участва лично или чрез упълномощен представител при отчитането на топломера в абонатната станция, индивидуалните (апартаментни) и контролни топломери и индивидуалните разпределителни устройства, като при съмнение в изправността им може да поиска проверката им; 

-  Да уведоми продавача за нарушения на топлоснабдяването в сградата, както и при опасност от нанасяне на материални щети на мрежата или на други купувачи. 

 

Повече информация относно правата си можете да получите в Общите условия за продажба на топлинна енергия за битови нужди от „Топлофикация - Разград" АД, достъпни на интернет страницата на дружеството: https://toplo-razgrad.bg/, раздел „Нормативна база“, подраздел „Вътрешни актове“; както и на място в Клиентския център на адрес: гр. Разград, ул. „Черна“ № 7. 

 

2. Къде мога да намеря повече информация за начините на плащане?

В страницата на дружеството: https://toplo-razgrad.bg/, раздел „Срокове и начини на плащане“; както и на място в Клиентския център на адрес: гр. Разград, ул. „Черна“ №7.

 

3. Как и къде мога да заплатя задълженията си за ползвана топлинна енергия и за допълнителните услуги, предлагани от дружеството?

Задължения за ползвана топлинна енергия може да се заплащат:

На каси на „Изипей“ АД на територията на цялата страна;
Онлайн през системата на ePay.bg;
Чрез онлайн и мобилно банкиране при наличие на разплащателна левова сметка или кредитна карта;
Чрез онлайн портала UPAY на „Обединена Българска Банка“ АД, достъпен за всички граждани;
Чрез Директен дебит;
По банков път по една от следните банкови сметки:
BG55PRCB92301031713520; BIC: PRCBBGSF при „ПроКредит Банк (България)“ ЕАД;
BG30STSA93000027625732, BIC: STSABGSF при „Банка ДСК“ ЕАД;
BG77UBBS80021071016030, BIC: UBBSBGSF при „Обединена Българска Банка“ АД;
BG14UNCR76301055317017, BIC: UNCRBGSF при „Уникредит Булбанк“ АД.
При плащане по банков път задължително следва да се посочи най-малко абонатен номер на имота и основанието за плащане – номер на фактура/и или топлинна енергия за…., както и номер на искането за плащане на равни месечни вноски, при наличие на такова.

 

На място в „Клиентски център“, намиращ се на територията на „Топлофикация – Разград“ АД на ул. „Черна“ № 7, може да се заплащат чрез ПОС устройство:

дължимите суми за предлаганите от Дружеството допълнителни услуги съгласно действащия ценоразпис (достъпен в интернет страница на дружеството: https://toplo-razgrad.bg/, раздел „За Клиента“);
дължимата сума за подаване на заявление за промяна на прогнозен дял към фирмата за дялово разпределение чрез „Топлофикация – Разград“ АД;
 

4. Как се определя цената на топлинната енергия?

Пределната цена на топлинната енергия се утвърждава от Комисията за енергийно и водно регулиране по предложение на топлофикационното дружество.

 

5. Каква информация съдържа месечната фактура?

     Основна част на фактурата

име и адрес на получателя и доставчика;
абонатен номер № ……  Под този номер купувачът е регистриран като абонат
в информационната система на „Топлофикация – Разград” АД.
топлинна енергия за м./ год. – Всички стойности в това поле се отнасят за посочения месец. Това е периодът между две отчитания на търговския уред (общия топломер) в абонатната станция на сградата.
доставена топлинна енергия за абонатна станция – Общото разпределено количество енергия за отопление на съответния имот за посочения период, състоящо се от:
1. Старо показание на топломер (MWh) – крайно показание на топломера от предишен период

2. Ново показание на топломер (MWh) – крайно показание на топломера от отчетния период

3. Енергия по топломер (MWh) – разликата между старо и ново показание на топломера

3.1 Действително отработени часове, MWh – отработените часове на абонатната станция за отчетния период

4. Технологични разходи на енергия в абонатна станция, MWh – разходи от топлоотдаване за единица време от съоръженията в абонатната станция

5. Допълване на системата, MWh – разход за допълване на системата, отчетен от

общия водомер в абонатната станция

6. Енергия за разпределение, MWh – енергията по топломер (т.3), с приспаднати технологични разходи на енергия в абонатна станция (т.4) и добавено количество на топлинната енергия за подгряване на водата за допълване (т.5)

6.1 Енергия за БГВ, MWh – количество топлинна енергия за подгряване на битова гореща вода за отчетния период.

6.2 Енергия за отопление, MWh – общо количество топлинна енергия за разпределение.

7. Топлинна енергия отдадена на сградна инсталация, MWh – количество топлинна енергия отдадена от сградната инсталация за отчетния период

7.1 Топлинна енергия отдадена от сградна инасталация %, MWh – % сградна инсталация определен от фирмата за дялово разпределение.

8. Енергия за отопление на имотите, MWh – количество топлинна енергия за отопление на имотите за отчетния период

     Общи данни за сградата:

9. Отопляем обем по проект на сградата, m³ – пълният отопляем обем на сградата по

проект

9.1 Общо прогнозни кубици вода – общият водомер за битова гореща вода

10. Ново показание на общия водомер – ново показание на водомера за допълване

на сградна инсталация 

11. Старо показание на общия водомер – старо показание на водомера за допълване

на сградна инсталация 

12. Разход на вода за допълване по общ водомер – разликата между старото и ново

показание на водомера за допълване

    Индивидуални данни за потребителя

13. Отопляем обем на имота, m3 – отопляем имот на потребителите по проект

14. Прогнозен дял на енергия за отопление на имот m3– прогнозният дял се определя от фирмата за дялово разпределение, въз основа дела на топлината за отопление на имота спрямо общата топлина за отопление на сградата за предходен отоплителен период и се начислява ежемесечно през отоплителния период.

14.1. Прогнозен дял на енергия за БГВ m3- прогнозният дял на топлинната енергия за битово горещо водоснабдяване на отделен имот се определя от фирмата за дялово разпределение, въз основа на средномесечното му потребление за предходен период и се начислява ежемесечно

17. Потребление на гореща вода ,m3 – прогнозни кубици за потребление на битова гореща вода определени от фирмата за дялово разпределение, въз основа на средномесечното му потребление за предходен период и се начислява ежемесечно

20. Специфичен разход за подгряване на топла вода, m3 – топлина енергия за подгряване на 1 кубик битова гореща вода, определя се от фирмата за дялово разпределение, въз основа на средномесечното му потребление за предходен период и се начислява ежемесечно

     Фактура №

Топлинна енергия от……до…… – топлинна енергия за отчетния период

Топлинна енергия сградна инсталация – топлинна енергия за сградна инсталация за съответния имот

Отопление на имот – топлинна енергия за отопление на имот по (т.8), умножено по прогнозния дял на съответния абонат

Топлинна енергия за БГВ – специфичен разход за подгряване на топла вода, умножен по прогнозните кубици за потребление на битова гореща вода

Сума за плащане – показва сумата, която абонатът дължи за отчетния период без начислено ДДС, начислено ДДС в размер на 20% – показва размера на данък добавена стойност, който е включен в дължимата сума за топлинна енергия.

Дължима сума за плащане – това е сумата, която абонатът дължи за отчетния

период, включително и ДДС.

 

6. Как се доставя фактурата? 

Фактурата се доставя на хартиен носител на адреса на топлоснабдения имот. Възможно е да се откажете от хартиена фактура и да я получавате в електронен формат. Необходимо е само да попълните Заявление за получаване на електронна фактура, което е достъпно в интернет страницата на дружеството: https://toplo-razgrad.bg/ и да я изпратите на имейл: signal_toplorz@overgas.bg.

 

7. Какви документи трябва да представя при промяна и при закриване на партида?

При промяна на собствеността или на вещното право на ползване новият и предишният собственик или ползвател са длъжни да подадат до „Топлофикация – Разград“ Ад в 30-дневен срок заявление за откриване, промяна или закриване на партида по образец, към което са приложени копия на документи, удостоверяващи придобиването или прекратяването на правото на собственост или на вещното право на ползване на имота.

При смърт на купувач – физическо лице, наследниците или лицето, придобило жилището по силата на договор за гледане и издръжка или по дарение, са длъжни да уведомят писмено продавача в 30-дневен срок чрез подаване на заявление до доставчика за промяна на партидата, с приложено копие на удостоверение за наследници или съответно на акта за собственост.

Заявлението може да се подава на място в Клиентския център на адрес: гр. Разград, ул. „Черна“ № 7 или по електронен път на следния имейл: signal_toplorz@overgas.bg.

 

8. Как и къде мога да подам молба или жалба към моя доставчик?

Молби и жалби се приемат по електронен път на следния имейл: signal_toplorz@overgas.bg, както и всеки делничен ден от 08:00 до 16:30 часа в Клиентския център на дружеството на адрес: гр.Разград, ул. „Черна“ № 7. „Топлофикация – Разград“ АД отговаря на всяка молба или жалаба в 15-дневен срок, считано от получаване на същата. 

 

Молбата /жалбата/ трябва да отговаря минимум на следните изисквания:

Да е написана на български език.
Да са посочени името и адресът клиента.
Да е посочено в какво се състои искането.
Да са изложени обстоятелствата по случая и да са представени доказателства, при наличие на такива;
Да е подписана от подателя или от упълномощен негов представител.
 

9. Кой е отговорен за защита на потребителите в моя район?

Комисия за защита на потребителите, звено гр. Разград с адрес: гр. Разград, бул. „България” №15, ет. 4, стая 16, тел.: 084/ 660 702.

 

10. Къде мога да намеря повече информация за програмата за енергийната ефективност в моята област?

В страницата на Община Разград – https://www.razgrad.bg/, на Агенцията за устойчиво енергийно развитие на адрес –  https://www.seea.government.bg/bg/, както и в Закона за енергийната ефективност. 

 

11. На кое основание и с каква цел се събират и обработват личните ми данни от Топлофикация-Разград АД?

В съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 за защита на личните данни (наричан по-долу „Регламентът“), в сила от 25.05.2018 г. и изискванията на относимото българско законодателство, Ви информираме, че личните данни на нашите клиенти се събират на основание чл. 6, ал. 1, буква „б” от Регламента, във връзка с предоставяне на услуга и по-конкретно – доставка на топлинна енергия и/или битова гореща вода и на основание Закона за енергетиката, Закона за задълженията и договорите и Общи условия на договорите за продажба на топлинна енергия от „Топлофикация – Разград” АД на потребители за битови нужди.

Целите на обработването на лични данни са: идентифициране на присъединените топлофицирани обекти, доставка на топлинна енергия и/или битова гореща вода до съответните топлофицирани обекти, фактуриране на потребеното количество топлинна енергия и/или битова гореща вода и събиране на вземанията от Дружеството.

Данните се съхраняват до преустановяване на предоставянето на услугата, както и в сроковете, определени съгласно Закона за счетоводството, а в случай на финансови задължения – до окончателното им уреждане и в съответствие с давностните срокове, посочени в Закона за задълженията и договорите и в Гражданския процесуален кодекс.

Вие имате право на достъп до Вашите лични данни, право на коригирането им, право на преносимост, право на жалба, съгласно чл. 77 от Регламента, както и всички други права, посочени в Регламента.

Данните, идентифициращи „Топлофикация – Разград“ АД, като администратор на лични данни, са:

наименование: „Топлофикация – Разград“ АД
ЕИК: 116019472
елефон за връзка: 084 662475
длъжностно лице по защита на личните данни: Емилия Иванова Тонева
тел. за контакт с длъжностното лице: 02 4283 337, e-mail gdpr@overgas.bg
 

12. Как да пестим топлинна енергия?

ПРИ ПРОВЕТРЯВАНЕ

Когато проветрявате Вашето жилище, отваряйте прозорците за около 5 минути. През това време поставете вентилите на радиаторите на позиция „0”.

ЕДИН ИЛИ ПОВЕЧЕ РАДИАТОРИ ДА ПОЛЗВАМЕ?

Не отоплявайте цялото жилище само с един радиатор. В този случай радиаторът ще работи максимално, разпределителят ще отчете голям брой деления и сметката за отопление ще бъде много по-голяма, отколкото при използване на всички радиатори на икономичен режим.

ПОДХОДЯЩА ТЕМПЕРАТУРА ЗА ВСЯКО ПОМЕЩЕНИЕ

Не поддържайте една и съща температура във всички помещения. Понижавайте температурата в неизползваните стаи. По-ниските температури в помещеният през нощта и през деня, когато сте на работа също водят до пестене на енергия, без това да се отрази на Вашия комфорт.

ПРЕГРАДИ ПРЕД РАДИАТОРИТЕ

Обърнете особено внимание на решетките, мебелите и завесите пред радиаторите – преградите пред отоплителните тела водят до загуба на част от топлината. Това намалява ефективността на радиатора и увеличава потреблението на топлинна енергия.

ДОГРАМА И ТОПЛОИЗОЛАЦИЯ

Недобре уплътнените прозорци и врати, както и лошата топлоизолация на жилището са фактор за увеличено потребление на топлинна енергия.

ИЗБЯГВАЙТЕ ПРЕРАЗХОД НА ТОПЛИННА ЕНЕРГИЯ

За да избегнете преразход на топлинна енергия от радиаторите, никога не оставяйте радиаторните вентили на максимална позиция. В това положение вентилът не се затваря автоматично и разпределителят отчита голям разход на енергия. Това ще увеличи сметката Ви.